[vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Zorgnetwerk binnen de eerste, tweede- en derdelijnszorg
Zorgverleners in de eerstelijnszorg, zoals bijvoorbeeld huisartsen en apothekers, hebben veelal een praktijk met een beperkte omvang. Er zijn daarentegen tegenwoordig ook samenwerkingsverbanden van zorgverleners met een behoorlijke bedrijfsomvang. Deze praktijkhouders zijn in eerste instantie hoogopgeleide zorgprofessionals en in tweede instantie ondernemers.
Nieuwe wetgeving, de vergrijzende zorgverleners en participerende patiënten/ cliënten laten de administratieve inspanningen en lasten voor praktijkhouders in de eerstelijns zorg stijgen. Deels vangt een praktijk dat op met geautomatiseerde systemen en het andere handmatige deel komt voor rekening van de praktijkhouders en hun ondersteuners.
Voldoen aan de eisen van de WGBO, AVG en Wabvpz
Het implementeren van passende maatregelen gericht op het voldoen aan de WGBO, AVG en Wabvpz heeft veel voeten in aarde. Van de praktijkhouder wordt verwacht dat hij de effectieve werking van de beheersmaatregelen gericht op het voldoen aan wettelijke en contractuele verplichtingen kan overleggen aan patiënten en de toezichthouders.
Om aan dergelijke eisen te voldoen heeft de praktijkleiding een beleid en plan nodig met een afweging welke maatregelen genomen worden en hoe de maatregelen effectief in de organisatie opgenomen worden. Voor het succesvol uitvoeren van het plan is voldoende kennis bij de staf en medewerkers nodig. De praktijkondersteuner onderhoudt registers met verwerkingen van gegevens, incidenten en datalekken en gemaakte afspraken met leveranciers en medewerkers.
Uitgaande van deze registers koppelt de praktijkondersteuner de rollen van systemen aan de profielen van medewerkers en ziet erop toe dat de medewerkers binnen de afgesproken bevoegdheden blijven. Op signalen van incidenten en datalekken reageert de praktijkleiding adequaat.
Uiteindelijk is het mensenwerk. Bij staf en medewerkers is het enthousiasme aanwezig de regels te volgen maar in de praktijk voelt de administratieve rompslomp als contraproductief.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_row_inner el_class=”third_bg_color”][vc_column_inner el_class=”third_bg_color” css=”.vc_custom_1574398098802{padding-top: 40px !important;padding-right: 40px !important;padding-bottom: 40px !important;padding-left: 40px !important;}”][vc_custom_heading stripe_pos=”hide” text=”Hoe kunnen wij u helpen?” font_container=”tag:h4|text_align:left|color:%23ffffff” use_theme_fonts=”yes” el_class=”remove_padding”][vc_column_text css=”.vc_custom_1652427592505{margin-bottom: 20px !important;}”]Neem gerust contact met ons op om uw vraag of behoefte te bespreken.[/vc_column_text][vc_btn title=”Neem contact met ons op” style=”flat” color=”white” i_icon_fontawesome=”stm-lnr-phone” add_icon=”true” link=”url:%2Fcontact|title:Neem%20contact%20op|target:_blank”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_tta_tabs][vc_tta_section title=”Wat is onze betrokkenheid?” tab_id=”1652455839336-a345e98c-d85fbda2-604a”][vc_column_text]Wij begrijpen dat het voor een praktijkhouder ondoenlijk en onbetaalbaar is een consultant in te huren voor het effectief organiseren van de bedrijfsactiviteiten. Hiervoor is geen businesscase. Wel is het mogelijk de praktijk en met name de praktijkhouders bewust te maken of zelfs te trainen goede afspraken te maken en verplichtingen effectief uit te voeren. Daarbij kan het nodig zijn een gerichte betrokkenheid van een professional in te roepen. Bijvoorbeeld voor het beoordelen van een overeenkomst met een medewerker of leverancier van diensten.
Wij hebben, in samenwerking met MYOBI, voor en met praktijkhouders een operationeel pakket samengesteld dat bestaat uit:
- Registreren op het MYOBI Vertrouwensnetwerk geeft de praktijkhouder toegang tot een informatie ecosysteem waarmee de praktijkhouder regie kan uitoefenen over gegevens en toegang tot een bedrijfsspecifieke leeromgeving waarmee de staf en medewerkers getraind kunnen worden;
- Het MYOBI Vertrouwensnetwerk helpt de praktijkhouder zich te verantwoorden voor het nakomen van wettelijke en contractuele verplichtingen op het vlak van het beschermen van persoonsgegevens en bedrijfsgeheimen;
- Met behulp van de toepassing smart contracting en de bedrijfsspecifieke contractbibliotheek voor praktijkhouders bereidt de praktijkondersteuner overeenkomsten met medewerkers en inhuur, leveranciers en verwerkersovereenkomsten voor die de praktijkhouder elektronisch ondertekent en deponeert bij MYOBI. In elke overeenkomst zijn duidelijke afspraken opgenomen en is bepaald wanneer de partij aan moet tonen dat deze afspraken zijn nagekomen;
- De praktijkhouder voert met behulp van smart contracting effectief contractmanagement uit. De praktijkhouder heeft met behulp van smart contracting zicht op alle partners, de verplichtingen en de rechten; en
- De praktijkhouder en praktijkondersteuner kunnen op afroep de hulp van een juridische of compliance professional inroepen met de faciliteit in het informatie ecosysteem van ‘juridisch ondersteuning’ of ‘compliance ondersteuning’.
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Onderhoud van modellen” tab_id=”1652455839336-5435a3e3-5c34bda2-604a”][vc_column_text]Samen met praktijkhouders onderhoudt de Contract Board de bedrijfsspecifieke contractbibliotheek voor praktijkhouders en geven de praktijkhouders aan welke aanvullende functionaliteiten zij graag in hun informatie ecosysteem wensen.
Als uitvloeisel van het onderhoud van modellen ontstaat informatie over ontwikkelingen die relevant zijn voor alle praktijkhouders. Wij zorgen ervoor dat er regelmatig webinars worden gehouden waaraan praktijkmedewerkers – in hun eigen leeromgeving – kunnen deelnemen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading icon_size=”15″ text=”Heeft u vragen of behoefte aan een afspraak?” font_container=”tag:h2|font_size:25|text_align:left” use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]Wij onderkennen dat bedrijven werken in netwerken. Met behulp van het informatie ecosysteem beheert de praktijkhouder zijn eigen netwerk met partners. Door met partners overeenkomsten te sluiten groeit uw netwerk organisch. Wij bespreken graag deze netwerkbenadering met u in regionale samenwerkingsverbanden of clusters van praktijkhouders.
Neem gerust contact met ons op via +31 (0) 70 392 22 09 of info@duthler.nl.[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/4″][vc_btn title=”Neem contact met ons op” color=”theme_style_5″ size=”sm” align=”center” button_block=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fduthler.nl%2Fcontact%2F|title:Contact|target:_blank”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][vc_btn title=”Bel mij terug!” color=”theme_style_5″ size=”sm” align=”center” i_icon_fontawesome=”stm-lnr-phone” button_block=”true” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fduthler.nl%2Fterugbellen%2F|title:Contact|target:_blank”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/4″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]